ДІЛА розвиває мережу попри війну

Середа
05.04.2023
З початком повномасштабної війни для бізнесу повністю змістилися акценти і пріоритети, і лабораторний бізнес не став виключенням.
 

З початком повномасштабної війни для бізнесу повністю змістилися акценти і пріоритети, і лабораторний бізнес не став виключенням. Найбільш привабливими локаціями для масштабування стали західні регіони України. Ця тенденція вплинула і на стратегію розвитку партнерської мережі медичної лабораторії ДІЛА.

Нове виробництво на Заході України розширило можливості розвитку мережі ДІЛА. Це значно спростило логістичні маршрути, а отже, дозволило покращити терміни видачі результатів досліджень. Звичайно, що за 25 років інтенсивної праці на українському ринку, ДІЛА розвинула досить сильний і впізнаваний бренд, має репутацію і довіру серед клієнтів по всій Україні. Проте, для розвитку мережі у регіонах доводиться враховувати певні особливості та підходити до цього питання індивідуально.

Найбільший виклик на сьогодні – відсутність розуміння, коли закінчиться війна. За даними аналітики, у вересні 2022 року лише 30% компаній стверджували, що не зупиняться, інші ж очікують, що буде далі. Ми не чекали і не чекаємо. Звісно, що був момент, так званий період адаптації до нових умов та викликів, коли довелося призупинити всі процеси. Проте, темпи нашого зростання не впали, і за минулий рік ми відкрили більше 30 відділень, а на 2023 рік – цілі ще більш амбітні. Тому з кінця минулого року розпочато інтенсивну роботу над зміцненням напрямку франшизи і побудовано великі плани на поточний рік. Станом на березень компанія має близько 190 точок по всій країні, 68 з них – відкриті по франшизі.

Франшиза – це хороший спосіб швидко розширювати мережу, розділяючи з партнером фінансові витрати, доходи та менеджерські зусилля. Побудова мережі за допомогою франчайзингу робить бізнес більш прибутковим. На прикладі лабораторного бізнесу, можна сказати, що з огляду на поточну ситуацію таке розділення менеджменту працює набагато ефективніше. Рентабельність франшизи може сягати 80% на відміну від 5-30% операційної рентабельності. За дослідженням Franchise Group – 57% мереж франшиз не закрили жодного об’єкту, не дивлячись на війну.

Ключовий виклик на 2023 рік – масштабуватися в Україні, вірити в себе і працювати далі, знаючи, що нам і надалі доведеться мати спільний кордон з таким сусідом. А франчайзинг може стати головним методом відновлення малого та середнього бізнесу повоєнної економіки.